Domov > Blog > Največ stresa prenašajo mamice!
RAZSTRUPLJANJE

Največ stresa prenašajo mamice!

26.04.2018
Največ stresa prenašajo mamice!

Po podatkih svetovne zdravstvene organizacije je stres največja zdravstvena grožnja 21. stoletja. Kar vsaka tretja oseba naj bi trpela za stalnimi simptomi stresa. Inštitut za varovanje zdravja Republike Slovenije navaja podatek, da med 70 in 80 odstotkov ljudi obišče zdravnika zaradi bolezenskih stanj, ki so posledica stresnega načina življenja.

Dejavniki, ki povzročajo stres


Stres je pravzaprav čustveni, duševni, telesni ali vedenjski odziv posameznika na določen stresni dejavnik. Ti dejavniki so lahko razni neprijetni dogodki, novice ali osebe, pretirana duševna obremenitev ali obremenilna zahteva, časovna stiska, spori v delovnem ali domačem okolju, poškodbe telesa in podobno. Stres začasno zamaje človekovo notranje ravnovesje in povzroči reakcijo celega telesa, saj se v našem organizmu sproži vrsta biokemičnih sprememb na različnih ravneh zaradi izločanja stresnih hormonov (adrenalin, kortizol).

Ženske so veliko bolj podvržene stresu


Raziskave kažejo, da so ženske po 25. letu starosti veliko bolj podvržene stresu kot moški. Vrhunec stresne obremenitve se pri večini kaže med 35. in 44. letom starosti, ko večina žensk nastopa v vlogi mamice, hkrati pa poskuša uspešno obvladovati številne družinske in službene obveznosti.




Sodoben način življenja postaja pretirano aktiven in ženske so pahnjene v začaran krog številnih vlog, ki so pod težo družbenih pričakovanj o popolnem življenju še toliko bolj obremenilne. Mama, partnerka, ljubimka, uspešna poslovna ženska, vitalna, aktivna, pozitivna, nasmejana, vsestranska junakinja. Večino mamic pesti predvsem časovna stiska, ki jim vsakodnevno povzroča stresne okoliščine.




Vloge pri vzgoji in skrbi za otroka so se v moderni dobi precej porazdelile med spoloma in skrb za družino nikakor ni več samo v ženski domeni. Dejstvo pa je, da so otroci v prvih letih življenja veliko bolj odvisni od mame in zahtevajo ogromno njene pozornosti in časa.




Opozorilni simptomi stresa:


Stresni simptomi se razvijejo že v nekaj minutah po stresnem dogodku, trajajo pa lahko več ur do nekaj dni.



Poznamo več vrst simptomov stresa:
- telesni (stalna utrujenost, nespečnost, bolečine v mišicah,
pospešeno bitje srca, glavoboli...)
- čustveni in duševni (razdražljivost, občutek manjvrednosti,
občutek preobremenjenosti in nemoči)
- vedenjski (površnost pri delu, pomanjkanje volje in zanimanja,
spremenjen slog komuniciranja, umik pred ljudmi, beg v osamo, prenajedanje...)

Ukrepi za zmanjšanje stresa


1. Vzemite si čas zase:

Večina mamic zaradi številnih obveznosti in časovne stiske »varčuje« pri času, ki ga namenja sebi. Času za sproščanje, počivanje, branje, nego, prijetne aktivnosti, hobije, druženje. Čas, ki ga preživljamo sami in ga namenimo za dejavnosti, v katerih uživamo, je izjemno pomemben in nam daje občutek lastne vrednosti, izpolnjenosti. Pomembno je, da v svoj urnik vnesete tudi čas zase vsaj nekaj krat tedensko.




2. Telesna aktivnost:

Predvsem aktivnosti na svežem zraku blagodejno vplivajo na sprostitev telesa in duha, pri tem se sprošča tudi endorfin – hormon sreče.




3. Sproščanje in počitek:

Naše telo ni neuničljiv stroj in potrebuje počitek in občasno sproščanje. S tem se regeneriramo in naberemo energijo za nove aktivnosti. Če smo v konstantni časovni stiski in obremenjeni s preveč obveznostmi, se hitro začnejo pojavljati simptomi stresa.




4. Hobiji:

Dejavnosti, ki nas razveseljujejo in so nam v užitek predstavljajo neke vrste protiutež vsem ostalim neizogibnim obveznostim v vsakodnevni rutini. Ohranjanje zdravega ravnovesja v življenju lahko prepreči podvrženost stresu.




5. Skrb za zdravje:

Stres pušča velike posledice na našem zdravju in hkrati ga lahko z zdravim načinom življenja preprečimo. Tukaj predvsem poudarjamo pomen zdrave prehrane in zmanjšanje količine kave in tobaka. Kar dajemo vase, se odraža na vseh področjih našega življenja.




6. Redno razstrupljanje:

Blagodejni učinki razstrupljanja so znanstveno dokazani in se kažejo tako na fizičnem kot mentalnem počutju. Telo izloči toksine in nepotrebne snovi, zaradi česar boljše spimo, imamo več energije, boljšo prebavo, lepšo kožo in vitalnejše telo. Postopek razstrupljanja je zagotovo ena izmed pomembnejših aktivnosti v skrbi zase in svoje počutje. Z uporabo gela za razstrupljanje Enterosgel pa je to veliko lažje, preprostejše in varnejše kot kadarkoli prej.




Dolgotrajen stres lahko povzroči resnejše zdravstvene in psihološke težave, v skrajnem primeru lahko pripelje človeka tudi do izgorelosti.




Z zmanjšanjem obremenilnih aktivnosti in s posvečanjem več časa svojemu dobremu počutju in skrbi za zdravje lahko hitro zmanjšamo pogoje za nastanek stresa.











© 2018 Enterosgel Slovenija. Vse pravice pridržane. Izdelava: bplanet.si